Direktlänk till inlägg 22 april 2014

TITTA HIT ALLA NÄTHATARE

Av Olivia - 22 april 2014 19:00

Det känns som att näthatet bara blir värre och värre. Ask, bloggar och inte minst bloggarna själva. I ena stunden skriver ett långt inlägg om näthat och om hur de har utsatts för det, men i andra själv hänger ut en annan bloggare. Visst fish. F*ck it shit happens, såklart ALLA kan göra misstag, men det gäller att rätta till misstagen man gör. Kan säkert hända att jag råkar hänga ut någon, någon gång men om jag är smart och godhjärtad (som jag hoppas att jag är) så kommer jag säga förlåt. Det är jue ändå det som är viktigast...? Att inse sina misstag och göra bättre ifrån sig senare.
 
Ask är nog den hemskaste sidan just nu. Jag tror inte att den i grunden var till för att mobba och kunna vara anonym samtidigt, vilket många fegisar har utyttjat till sin fördel. Men nu är det en mobbningssida som borde stängas ner. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig har haft ask, har nog bara frågat något en gång, men inget elakt, då skulle jag ha kommit ihåg det. Jag har aldrig heller kommenterat något rent elakt på någons blogg eller instagram även fast jag har varit bra sugen pga avundsjuka eller ilska efter vad personen då har skrivit. För om jag hade gjort det skulle jag inte må bra just nu. Att skicka iväg en elak kommentar till en bloggare man inte gillar gör att man sjunker minst lika lågt som bloggaren.
 
Bloggar är bra, så länge som de sköts. Uthängande inlägg är inte okey på något sätt, men åsikter på ett konstruktivt sett är bara bra och intressant. 
Men blir nästan mörkrädd av att se tex blondinbellas kommentarfält där folk rent av är hemska. Kommentarer som folk skickar i farten och inte hinner reflektera över är inte ovanliga. Själv tror jag inte riktigt att folk hinner tänka till innan de skickar iväg sin ("mogna") kommentar om hur saker minsann ska vara. Hur kan man stå ut med sig själv vid såna tillfällen?
 
Man måste också lära sig skilja på har och kritik/ tips. Det är aldrig fel att kritisera litegrann så länge det håller sig på rätt nivå. Dvs så länge man har en god ton. Saker man skriver och säger kan bli så mycket elakare bara man byter ut, lägger till och flyttar på några ord. 
 
Tänk er själva att få en kommentar med de värsta orden i. En kommentar som säger att du borde dö och komma till helvetet. Inte särskilt kul va? Allting bir så mycket värre på nätet, IRL kunde meningens innerbörd blivit helt annorlunda beroende på hur man formulerar sig, men på nätet går inte det. Allting förstoras för den kommentaren skickas till. 
 
 
Allting stannar på nätet och kan förstöra för dig som söker jobb senare, ett litet misstag och allt kan vara sabbat. Hela karriären förstörd.
 
Själv har jag nog aldrig behövt ta emot en elak kommentar, är ganska ny här i bloggatmosfären och har inte behövt stå ut med några kränkningar på nätet på något sätt. Visst, har tagit emot allmänt otrevliga dryga kommentarer men i vetskapen om vilka bittra människor som har skrivit dem så kan man lägga det åt sidan. För hur man är ser på det kan nog inte de som skriver elakt på nätet vara särskillt vana att vara på internet osv.
 
Så ni som håler på att trycka ner andra på nätet och irl, sluta. Det kommer i slutändan bra förstöra för er.
 
Jag några andra och Blondinbella. Ganska coolt att ha pratat med henne ändå:)
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia - 24 april 2014 14:30


Läs det här inlägget som Linn Olsson har skrivit! Jag tycker att hon hade formulerat sig riktigt bra och jag håller med (i stort sätt) allt hon säger. Man kan kort sammanfatta hennes inlägg genom att säga att hon tycker att alla får se till att jobba...

Av Olivia - 23 april 2014 14:30


Något jag tycker är viktigt, speciellt för oss unga tjejer är självkänsla.Självkänslan är nog en av de viktigaste egenskaperna och den bästa "skölden" för oss tjejer. Det är den skölden som skyddar tjejer mot varandra. Utan den skulle vi inte vara nå...

Av Olivia - 22 april 2014 14:30


Man tjaaa på er då!!<3Ok, snaaaart är det dags! Om bara några sekunder kommer ni faktiskt att få läsa ett seriöst inlägg som JAG HAR SKRIVIT! Spännande...! NU börjar det! "Ibland när jag skriver lite "djupare" inlägg kan det bli dubbelmoralsisk...

Av Olivia - 22 april 2014 07:00

Några av er kanske vet sen tidigare att jag inte gillar ask.fm. Det är enligt mig en mobbningssida där man kan vara elaka mot andra och koma undan med det.Nu till saken. Jag har sett att de flesta på ask sidorna verkar ha som en slags trend att svara...

Av Olivia - 21 april 2014 14:45

Alla bloggare vet nog hur svårt det kan vara att hitta ideér till inägg.  Jag har också haft problem med det. Ibland när jag ska försöka sig på att skriva något blir det bara pannkaka för att själva inlägget egentligen inte handlar om något. Det bli...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards