Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Åsikter..

Av Olivia - 22 april 2014 14:30

Man tjaaa på er då!!<3Ok, snaaaart är det dags! Om bara några sekunder kommer ni faktiskt att få läsa ett seriöst inlägg som JAG HAR SKRIVIT! Spännande...! NU börjar det!




"Ibland när jag skriver lite "djupare" inlägg kan det bli dubbelmoralsiskt, dvs att de olika inläggen säger emot varandra. I ett inlägg kanske jag skriver att jag tycker att det är fult med vita shorts och i en annat helt tvärt om. Bara som exempel alltså. Det kommer ni såklart tycka är lite konstigt och dubbelmoraliskt. Varför tycker hon lixom att det är fult även fast hon har på sig det? Än en gång, vita shorts är bara ett exempel. Inte det bästa exemplet, men ett exempel.
Anledningen till att jag skriver der här inlägget är för att förklara, speciellt till framtiden om jag får en lite dryg kommentar. Då kan jag bara leta reda på det här inlägget och själv påminna mig om att man faktiskt får byta åsikt och säga emot sig själv ibland.

Vi börjar med åsiktsbyten, tro det eller ej det händer ofta att jag byter åsikt. Oftast grundas min åsikt på min omgivning. Eller tja i stort sätt alltid. Vi är jue det som är runt oss. Det är väl för fasiken inget fel med att byta åsikt då & då?
Ett annat skäl till att inläggen går emot varandra är också att jag själv inte riktigt vet vad jag tycker eller vad som är rätt eller fel. Genom att skriva inläggen kan jag komma i fund med vad jag står i olika frågor mm.
Frågan är om jag kan stå för något jag har skrivit i ett tididgare inlägg om jag inte längre tycker så? Allting jag skriver kan användas emot mig.
Ja det är svårt det där med media... svårt att uttrycka sig och svårt att få alla att tycka om en.. Frågan är vara om man ska lyssna på vad alla andra säger?"



Tjoho! Jag klarade ett HELT inlägg! Ingenting har hänt eller så, ville bara skriva av mig. Svårt att byta sätt att skriva bara efter några dagar av knas<3
Love till er som tog er tid att läsa inlägget!<333

//Olive

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia - 24 april 2014 14:30


Läs det här inlägget som Linn Olsson har skrivit! Jag tycker att hon hade formulerat sig riktigt bra och jag håller med (i stort sätt) allt hon säger. Man kan kort sammanfatta hennes inlägg genom att säga att hon tycker att alla får se till att jobba...

Av Olivia - 23 april 2014 14:30


Något jag tycker är viktigt, speciellt för oss unga tjejer är självkänsla.Självkänslan är nog en av de viktigaste egenskaperna och den bästa "skölden" för oss tjejer. Det är den skölden som skyddar tjejer mot varandra. Utan den skulle vi inte vara nå...

Av Olivia - 22 april 2014 19:00

Det känns som att näthatet bara blir värre och värre. Ask, bloggar och inte minst bloggarna själva. I ena stunden skriver ett långt inlägg om näthat och om hur de har utsatts för det, men i andra själv hänger ut en annan bloggare. Visst fish. F*ck it...

Av Olivia - 22 april 2014 07:00

Några av er kanske vet sen tidigare att jag inte gillar ask.fm. Det är enligt mig en mobbningssida där man kan vara elaka mot andra och koma undan med det.Nu till saken. Jag har sett att de flesta på ask sidorna verkar ha som en slags trend att svara...

Av Olivia - 21 april 2014 14:45

Alla bloggare vet nog hur svårt det kan vara att hitta ideér till inägg.  Jag har också haft problem med det. Ibland när jag ska försöka sig på att skriva något blir det bara pannkaka för att själva inlägget egentligen inte handlar om något. Det bli...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards