Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Recept sirapsbröd

Av Olivia - 20 april 2014 14:31






Jag hade tänkt visa er ett recept av ett av mina favoritbröd som både är nyttigt och riktigt gott. Man kan äta det när man vill och det behövs inget pålägg, själva brödet har så mycket smak i sig.


Detta behöver du:

Bunke
Krydd & dl-mått
Form
Slickepott

Margarin
Ströbröd

1 nypa salt
1/2 dl Vetegroddar
3 dl havregryn
2 tsk bikarbonat
5 dl vetemjöl
4 dl fil (ta mer om smeten blir för tjock)
1 dl lingon/lingonsylt (jag brukar ta ca 1.5 dl lingonsylt)
1/2 dl sirap


1. Sätt ungen på 200 grader+ sätt ner själva plattorna/ gallren eller vad det ny är till den nedre delen i ugnen.

2. Torka av alla ytor där du ska baka.

3. Ta fram allting du behöver.

4. Smörj formen och häll ströbröd i den. Jag brukar ta en papper med margarin och dra runt den i formen över diskbänkern. Sen häller jag i ströbrödet och lutar formen åt olik håll fr att sprida det. Det är viktigt att ha mycket margarin och ströbröd så att man får ut brödet sen.

5. Blanda alla torra ingredienser väl i bunken. ( Salt, vetegroddar, havregryn, bikarbonat, vetemjöl)

5. Blanda in filmjölken, lingonen och sirap. Jag brukar ta lite extra lingon. Om men känner att det enda bara blir en tjock deg som inte går att blanda tappar du i lite mer filmjölk. Blanda med händerna.

6. Ta hjälp av slickepotten och ta ner allt i formen. Försök att göra en så slät och jämt yta som möjligt utan att råka blanda i ströbrödet.

7. Sätt in brödet i ugnen i 55 min.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia - 24 april 2014 14:30


Läs det här inlägget som Linn Olsson har skrivit! Jag tycker att hon hade formulerat sig riktigt bra och jag håller med (i stort sätt) allt hon säger. Man kan kort sammanfatta hennes inlägg genom att säga att hon tycker att alla får se till att jobba...

Av Olivia - 23 april 2014 14:30


Något jag tycker är viktigt, speciellt för oss unga tjejer är självkänsla.Självkänslan är nog en av de viktigaste egenskaperna och den bästa "skölden" för oss tjejer. Det är den skölden som skyddar tjejer mot varandra. Utan den skulle vi inte vara nå...

Av Olivia - 22 april 2014 19:00

Det känns som att näthatet bara blir värre och värre. Ask, bloggar och inte minst bloggarna själva. I ena stunden skriver ett långt inlägg om näthat och om hur de har utsatts för det, men i andra själv hänger ut en annan bloggare. Visst fish. F*ck it...

Av Olivia - 22 april 2014 14:30


Man tjaaa på er då!!<3Ok, snaaaart är det dags! Om bara några sekunder kommer ni faktiskt att få läsa ett seriöst inlägg som JAG HAR SKRIVIT! Spännande...! NU börjar det! "Ibland när jag skriver lite "djupare" inlägg kan det bli dubbelmoralsisk...

Av Olivia - 22 april 2014 07:00

Några av er kanske vet sen tidigare att jag inte gillar ask.fm. Det är enligt mig en mobbningssida där man kan vara elaka mot andra och koma undan med det.Nu till saken. Jag har sett att de flesta på ask sidorna verkar ha som en slags trend att svara...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards